piątek, 4 stycznia 2013

Kurs na życzenie- kolorowanie stempli

na samym wstępie chciałabym zaznaczyć, że doświadczenie mam małe i że sama się uczę
a uczę się od najlepszych :)
swoją przygodę z Magnolią i w ogóle z kolorowaniem stempli rozpoczęłam od wizyty na tym oto kursie:
http://kuchnia-pelna-cudow.blogspot.com/2011/04/kolorowanie-tuszami-distress-i-kredkami.html
serdecznie polecam wizytę u Sassili bo zna się na tym co robi :):)

dzisiaj na prośbę Karoliny postaram się pokazać jak koloruję stemple kredkami
osobiście kupiłam zupełnie przypadkiem kredki Stabilo 24 szt,
 ale powoli oswajam się z myślą o zmianie na szerszy wachlarz kolorów i tak np. marzy mi się taki zestaw znaleziony na allegro.pl:

ale wiadomo, że zaspokoję swój apetyt póki co kredkami koh-i-noor Mondeluz:
no ale wracając do tematu..
24 kolorki wszystko jedno jakich kredek akwarelowych w zupełności póki co wystarczą, więc jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kolorowaniem ta ilość będzie odpowiednia do ćwiczenia,
tak, tak..ćwiczenia.. bo im więcej stempli pokolorujesz tym lepiej Ci to będzie szło :)
do tego należy zakupić sobie pędzle, góra trzy ale najlepiej nylonowe, wypróbowałam kilka rodzajów i uważam, że dwa raczej mniejsze niż większe okrągłe i jeden nieduży płaski pędzel nylonowy całkowicie załatwiają sprawę, moje pędzle wyglądają tak:


ta końcówka bardzo ułatwia kolorowanie drobnych elementów

do kompletu potrzebny Ci jeszcze będzie tusz, stempel i papier :)
1. tusz- krótko: osobiście używam StazOn ale bardzo dobry jest też Memento
tak wygląda mój:
2. stemple- wg uznania :)
3. papier- najczęściej używam papieru Canson do akwareli, jest łatwo dostępny w sklepach papierniczych, w marketach, papier jest indywidualną sprawą, czytając różne blogi zauważyłam, że każdy ma swój ulubiony:) papier musi mieć odpowiednią gramaturę, żeby dobrze przyjmował wodę i nie wyginał się

na potrzebę kursu użyłam papieru ecru wizytówkowego 200g, jest lekko fakturowany

będę kolorować stempelek Magnolii:

naklejamy stempel na bloczek



i odbijamy na papierze zostawiając sobie marginesy, tak by móc ewentualnie wyciąć kształt wykrojnikiem
kiedy tusz wyschnie (dajcie mu z 10 minut) możemy przystąpić do kolorowania :)
proponuję zacząć od skóry, kredka najkrótsza w moim zestawie, bo najczęściej używana, koloruję najpierw obrys danego elementu- buzi, rączek i szyi, w zależności od tego jaki kolor, jaką intensywność koloru chcemy uzyskać, tyle należy nanieść kredki, choć kolor zawsze można jeszcze zintensyfikować, o czym później..
następnie nanosimy kolejne kolory jak na zdjęciach poniżej:





no i teraz najfajniejsza część - maziamy :):)
pędzelek moczymy i nadmiar wody wyciskamy o brzeg pojemnika
kolistymi ruchami rozcieramy kolor po obrysie a następnie od zewnątrz do środka, do całkowitego rozmycia kredki, po kolei każdy kolor
na policzkach zwykle zostawiam większą ilość koloru, lub dokładam lekki róż
rozcieramy kolor na włoskach

następnie koszulka
samolocik :)

spodenki i skarpetki

i teraz można ewentualnie wprowadzić cieniowanie, lub większą ilość koloru, można to zrobić jak Sasilla czyli na kawałku papieru nanieść kredkę i lekko zmoczonym pędzelkiem pobrać kolor, ja jestem zwykle niecierpliwa i wolę nabierać bezpośrednio z kredki:

nanosimy na te miejsca, które wymagają poprawy, cieniowania lub pogłębienia koloru

w ten sam sposób możemy dodać kolor włosów, czy pomalować policzki

i tak wygląda pokolorowany Edwin :)
pokolorowane stemple można jeszcze potraktować różnego rodzaju farbkami, perełkami, Glossy Accents, brokatem, kryształkami i co tam komu jeszcze do głowy przyjdzie :)


osobiście lubię intensywne kolory ale są też zwolennicy pastelowych lekkich kolorków, da się to oczywiście zrobić, wystarczy nanieść mniejszą ilość kredki w czasie kolorowania :)
lekki kolor kredki

pastelowy efekt
mam nadzieję, że wszystko było zrozumiałe i że komuś przyda się ten kurs :) chętnie odpowiem na wszystkie pytania, jakie Wam się nasuną :)
i pamiętajcie, że to mój sposób kolorowania, możecie wypracować sobie swój własny, im więcej stempli przekolorujecie tym lepiej dla Was :)



9 komentarzy:

  1. witaj śliczne kolorowanko wszystko ładnie pokazane pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. super ... może się skuszę na kolorowanie, ale wieki zajęłoby mi zrobienie jednej kartki

    OdpowiedzUsuń
  3. super, nie miałam pojęcia jak się do tego zabrać. Przymierzałam się do kolorowania akwarelkami ale chyba za bardzo je namaczałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydał mi się Twój kurs, już zamówiłam kredki :) Jedna jedyna uwaga - miałam kłopot z przeczytaniem tych bladożółtych podpisów pod zdjęciami. Poza tym super i ekstra. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik... od jakiegoś czasu przymierzam się do stempli i kolorowania... Może nadszedł czas ;-)))
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super kursik, no nic chyba trzeba się zaopatrzyć w takie kredki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wskazówki, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń